• وبلاگ : شهروندي و حقوق کيفري
  • يادداشت : نگاهي به مسئوليت اشخاص حقوقي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 3 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ابراهيم حيدري 

    البته اگر چه همانطور که در سطور فوق به آن اشاره گرديد، موضوع اداره تکايا محل منازعه و بحث است اما برداشت منطقي از قانون مثبت الف: موقوفه بودن آنهاست ب: در دايره اماکن مذهبي قرار دارند ج: منع دخالت اوقاف بر شئون داخلي آنها مانع از اجراي قوانين در جهت تعيين امناء و يا متولي براي اينگونه موقوفات که متولي منصوص ندارند، نمي باشد.
    + ابراهيم حيدري 

    برابر بند 2ماده 1ق ت اداره امور اماکن مذهبي که ترتيب خاص براي اداره آن ها داده نشده است با اوقاف مي باشد. به استثناي مساجد وتکايا. تبصره ماده 3: عرصه و عيان مساجد وتکايا رقبه موقوفه است ولي ادارات اوقاف در شوون داخلي آنها دخالت نخواهد داشت.بهتربود قانون گذار تصريح مي نمود: تکايا جز اماکن مذهبي است که مي بايست برابر ماده 3 و ماده 5 ق ت براي آنها از طريق کميسيون انتصاب امين و يا امناء اتنخاب نمود.


    + عليرضا صالحي نژاد 
    سلام خدمت استاد
    بله من هم موردي رو مد نظر دارم که در يکي از حسينيه ها افتاده بود اگر هم اشتباه نکنم منجر به جراحات شديد بر وي شده بود ولي خوب شايد بتوان گفت چون حسينيه رو يه سري افراد مي گردونن و اغلب يه هيات عزاداري در آن فعال است شايد بتوان گفت مسئوليت چنين مواردي با مسئولين هيئت و حسينيه است در مورد مسجد هم معمولا هيئت امنا داريم يا در مورد درمانگاه هم همين طور